Facebook
Twitter
Woensdag 2016-01-27
Je sportclub en sociale media. Bouw een community op rond je vereniging! – Inleidende sessie

Het wereldwijde web is ondertussen een volgroeide twintiger. En vandaag zijn zo goed als alle sportclubs en hun leden aanwezig en actief op minstens één sociaal platform: Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat… De voordelen zijn gekend: sociale media vormen misschien wel het interessantste onderdeel in de communicatiestrategie van je sportclub; niet alleen voor externe visibiliteit, maar ook voor interne communicatie.

Zo kan je sportclub via sociale media potentiële leden en vrijwilligers bereiken, interessante informatie van andere organisaties opvolgen en delen en de reeds bestaande communicatiekanalen versterken. Het kan zelfs je sponsorinkomsten beďnvloeden! Actief zijn op sociale media vergt natuurlijk wel inspanningen van je sportclub, maar nog belangrijker is dat je het juist inzet. Je wilt je inspanningen uiteraard beloond zien.

Het grote misverstand is dat sociale media onze manier van communiceren drastisch heeft veranderd. Maar niets is minder waar: het is na de magazines, telefoon, tv, fax en e-mail gewoon de volgende tool waarmee we communiceren. Dus wat betekent sociale media anno 2015? In deze bijscholing krijg je inzicht in het sociale media landschap en leer je vooral hoe Facebook een sterke meerwaarde is voor je sportclub.

De lesgever definieert sociale media, gaat diep in op Facebook en toont de plaats daarvan binnen jouw communicatie- en marketingaanpak. Je krijgt tips en tricks om sterk te starten, of om je Facebook-aanwezigheid naar een nňg hoger niveau te brengen.

Je krijgt een antwoord op volgende vragen:

  • Waarom raad je vooral Facebook aan en niet meteen Twitter, Instagram of Snapchat?
  • Hoe zit dat met het verschil tussen fanpagina’s en groepen?
  • Wŕt moeten we eigenlijk posten, en wat is de beste manier? Foto, tekst, video, links…?
  • Hoe vaak en wanneer moeten we iets posten?
  • Hoe beheren we Facebook binnen de club, en wie doet dat best?
  • Hoe krijgen we meer fans? (Of hoe zorgen we dat al onze leden alvast fan worden?)
  • Hoe krijgen we meer betrokkenheid (reacties, delen, vind-ik-leuks)?
  • Hoe betrekken we (potentiële) partners en sponsors op Facebook?
  • Is het slim of nuttig om met betaalde advertenties te werken?
Deze inleidende sessie is ideaal voor jou als je overtuigd bent dat sociale media een belangrijk deel van je communicatie- en marketingaanpak is of moet zijn. Voorkennis van sociale media is nuttig, maar niet nodig.
 
Bestuursleden van sportclubs, aangesloten bij Landelijke Rijverenigingen vzw, kunnen zich inschrijven via deze link
 
Alle andere kunnen zich inschrijven door een mailtje re sturen naar n.donvil@lrv.be
Kaartgegevens
Kaartgegevens ©2016 Google
©2016 Google - KaartgegevensKaartgegevens ©2016 Google
Kaartgegevens ©2016 Google
Kaartgegevens
Kaartgegevens ©2016 Google
©2016 Google - KaartgegevensKaartgegevens ©2016 Google
Kaartgegevens ©2016 Google
Welkom bij de website van VIV, de Vlaamse organisatie voor Internationale Volkssporten vzw.
Algemeen
Extra
Contacteer ons
VIV vzw
Zuiderlaan 13
9000 Gent (BE)
info@viv-sport.be
© 2012-2022 VIV vzw | Privacy
Produced by NetQue: E-Business Solutions